Ремонт форсунок системи Common Rail

Форсунки системи Common Rail з подачею палива через єдину рампу випускають компанії Delphi, Denso, Siemens, Bosch. Останні три мають збільшений ресурс до 400 тис. км, але не всі з них ремонтопридатні. Delphi служить до 200-250 тис. км, зате в них можна замінити буквально кожен елемент, та й ціна ремонту форсунок Common Rail цього бренду набагато доступніша. При виявленні ознак несправності паливної апаратури запрошуємо в наш автосервіс. У нас доступна діагностика та ремонт форсунок Common Rail в Києві. Є необхідні запчастини в наявності. Задіюємо професійне діагностичне обладнання. Розглянемо детальніше, як відбувається діагностика та ремонт форсунок дизеля Common Rail в нашому автосервісі.

Ознаки поломки 

Дизельна форсунка від системи Коммон Рейл складається з таких елементів:

  • розпилювача з голкою;
  • штовхаючої пружини;
  • поршня мультиплікатора;
  • камери управління;
  • зворотного електромагнітного клапана з кулькою та якорем;
  • корпусу із зовнішніми отворами для входу та виходу палива, а також із внутрішніми впускним та випускним отвором дроселя.

Схема Коммон Рейл з використанням єдиної рампи, від якої солярка одночасно надходить в усі розпилювачі, забезпечує економну витрату пального та тихішу роботу. Дизель зберігає стабільні холості оберти. Ресурс системи становить 200-400 тис. км, що залежить від марки апаратури, якості палива, регулярності обслуговування. 

Ремонт форсунок системи Common Rail потрібен за таких ознак:

  • важко запускати двигун;
  • збільшилася витрата солярки;
  • з вихлопної труби видно чорний дим;
  • мотор троїть;
  • знизилася тяга;
  • ДВЗ сильно вібрує;
  • холості оберти нестабільні;
  • при натисканні на педаль акселератора немає реакції з боку мотора;
  • мимовільна зупинка ДВЗ.

Методи діагностики

Щоб виконати грамотний ремонт форсунок Common Rail, ми проводимо їх демонтаж та очищення в ультразвуковій ванні. Завдяки рідині та впливу високочастотними імпульсами видаляються всі сажові відкладення. Це дає змогу побачити реальну пропускну здатність розпилювачів. 

Форсунки встановлюються в спеціальний стенд, що показує:

  • під яким тиском вони видають солярку;
  • який у них факел розпилення палива;
  • чи герметично перекриває подачу зворотний клапан.

На підставі цього майстер приймає рішення про необхідність ремонту дизельної форсунки Common Rail, повідомляючи, які роботи потрібно провести.

Причини поломки

Найпоширеніша причина виходу з ладу форсунки системи Коммон Рейл ― використання неякісного палива. Додаткові присадки не згорають, тому закоксовують голки розпилювачів. У циліндри потрапляє менше солярки, наконечники форсунок перегріваються. Якщо в паливо потрапляє вода, то через її меншу в'язкість починається активний знос голок. У результаті розпилювачі, замість дрібнодисперсного туману, просто ллють солярку. Нехтування регламентом заміни паливного фільтра ― ще одна причина поломки системи Коммон Рейл. Але навіть при регулярному обслуговуванні та використанні природний знос неминуче настає після 200-400 тис. км. 

Особливості ремонту системи Common Rail

Розбирання форсунки Коммон Рейл для ремонту відбувається в нашому автосервісі на стапелі. Це дає змогу надійно зафіксувати корпус, уникнути обламування напрямних:

  • Обходимося без обстукування молотком, не псуємо гайки і різьблення. Якщо гайки не викручуються, використовуємо нагрівальний пістолет із регулюванням температури. Від нагрівання метал розширюється і все легко відкручується без надмірних зусиль. 
  • Щоб нічого не загубити при розбиранні, всі дрібні деталі розфасовуємо в пенал із комірками. 
  • Демонтовані елементи очищаємо в ультразвуковій ванні протягом 10-15 хвилин, розігрітій до 70 градусів. 
  • Виймає голку клапана за допомогою спеціального захвата.

Одна з найпоширеніших послуг нашого СТО ― заміна розпилювачів форсунок Common Rail. При цьому змінюються огрубілі гумові ущільнювачі на більш еластичні. Встановлюємо внутрішні ущільнювачі за допомогою пристосувань, що не допускають зрізу гуми. Соленоїд, в якому відбувається кавітація, не ремонтується, а змінюється на новий. Але це потрібно не часто. Корпус теж доводиться міняти рідко ― тільки якщо пошкоджено запірний конус. 

Відновлення форсунок Common Rail передбачає притирання голок, а також розбирання та чищення якоря. Площина розпилювача нерідко обгорає через перегрів та деформується. Вона встановлюється в призму на шліфувальний верстат для притирання. Якщо це не допомагає, деталі доведеться поміняти. Затягуємо гайки клапана за допомогою динамометричного ключа для прикладання потрібного зусилля. 

На роботизованому стенді налаштовуємо висоту якоря, який тисне на направляючу. Виставляємо потрібний зазор та хід якоря для правильного спрацьовування кульки в сідлі. Заміна кульки обов'язкова. Корекція форсунок на Common Rail виконується на іншому стенді, що показує, скільки ллє кожен розпилювач у камеру згоряння.

Подальший ремонт ― це адаптація форсунок Common Rail, що полягає в коригуванні параметрів ЕБУ. Завдяки налаштуванню кількості палива, що впорскується, та моменту впорскування забезпечується оптимальна і тиха робота ДВЗ, мінімальна кількість шкідливих викидів, економна витрата пального.

Після ремонту всі відбраковані та замінені деталі ми повертаємо клієнту, щоб не було сумнівів у кількості виконаних операцій. Проводимо обкатку нових розпилювачів, щоб вони добре притерлися. Потім перевіряємо всі параметри повторно. Якщо ви помітили тривожні ознаки поломки на своєму автомобілі, запишіться до нас на ремонт форсунок Коммон Рейл у Києві, зателефонувавши за телефоном, зазначеним у шапці сайту.